آموزش عکاسی و ساخت آتلیه شخصی

آموزش عکاسی|آتلیه کودک|آتلیه نوزاد|آتلیه بارداری|آتلیه عروس و داماد|عکاسی|

آموزش عکاسی و ساخت آتلیه شخصی

آموزش عکاسی|آتلیه کودک|آتلیه نوزاد|آتلیه بارداری|آتلیه عروس و داماد|عکاسی|

فروش تجهیزات استخر

تجهیزات استخر شامل انواع لوازم تاسیسات از جمله دستگاه‌های تصفیه و ضدعفونی آب، کلرزنی، فیلتر شنی استخر، تامین فشار و گردش آب، رطوبت گیر سالن‌های استخر، پمپ تصفیه استخر و لوازم جانبی‌هایی مانند تخت، سایبان، دایو، چراغ استخر واست. در این مقاله با بررسی فیلتر شنی استخر، پمپ تصفیه استخر و کلر زن استخر همراه ما باشید. شرکت پایا گسترش خورشید تابان (پمپ خوب) یکی از معتبرترین شرکت های اران در این حوزه است.

فیلتر شنی استخر 

در استخرها به علت حجم بالای آب، تعویض آب روشی اصولی نمی‌باشد؛ چرا که تنظیم دوباره دمای آب، فعالیتی پر هزینه و زمان بر است. فیلتر شنی از مهم‌ترین تجهیزات استخر برای شفافیت و تصفیه آب، سیستم‌های صنعتی و مصارف دیگر به شمار می‌رود. بنابراین استفاده از فیلتر شنی در هر استخر برای تصفیه آب واجب است.  شما می‌توانید با استفاده از این فیلتر، ذرات معلق و زباله‌های موجود در آب را از بین ببرید. فیلتر شنی مخزنی شامل شن و ماسه دارد. این مخزن به سیستم فیلتراسیون استخر وصل شده و با جریان آب از شن و ماسه‌ها، ذرات اضافی و معلق ریزی که با چشم دیده نمی‌شوند را گرفته و مانع  بازگشت دوباره آنها به آب استخر می‌شود.  در مورد فیلتر شنی استخر بیشتر بخوانید:

https://pumpekhoob.com/%D9%81%DB%8C%D9%84%D8%AA%D8%B1-%D8%B4%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%B1/

 

در برخی از فیلتر شنی‌ها، شیشه و زئولیت نیز وجود دارد؛ البته که بیشتر آنها از ماسه یا سیلیس کریستال استفاده می‌کنند. در 3 لایه  مختلف این فیلتر، سیلیس در سایزهای متفاوت وجود دارد. به شکلی که سایز ذرات سیلیس در لایه پایینی 5 تا 3 میلیمتر، لایه وسطی 1.5 تا 3 میلیمتر و لایه بالایی بین 0.5 تا 1.5 میلیمتر است. برای از بین بردن مواد رنگی در آب لازم است که حتما بعد از فیلتر شنی استخر از فیلتر کربنی استفاده شود. 

در کف فیلتر شنی استخر، یک صفحه جداگانه به نام صفحه نازل متصل می‌شود تا مانع از خروج سیلیس از فیلتر شنی شود.  برای افزایش زمان بک واش( تمیز کردن فیلتر استخر) به طور میانگین حدود یک سوم فیلتر شنی را خالی از املاح می‌گذارند تا املاح در آن به صورت معلق باشند. به طور معمول محفظه فیلتر شنی  از فایبرگلاس، فولاد ضد زنگ یا پلاستیک ساخته شده که به اندازه کافی محکم است. این مقاومت برای این طراحی شده است که مخزن فیلتر شنی  در برابر فشار مورد نیاز برای اجرای سیستم فیلتراسیون مقاومت کافی را داشته باشد. فیلتر شنی‌ها دارای طول عمر معینی بوده و شما باید بعد از به پایان رسیدن این بازه، آن را تعویض کنید. اگر فیلتر شنی استخر شما قدیمی و استفاده از آن سخت شده یا اینکه برای قطعات آن جایگزین پیدا نمی‌کنید، لازم است که یک فیلتر شنی استخر جدید تهیه کنید. برای تعویض فیلتر شنی به مقداری شن و ماسه و تعدادی لوله کشی احتیاج دارید.

نحوه انتخاب فیلتر شنی استخر

ضد عفونی کنندگی، گردش جریان آب و فیلتراسیون سه مولفه مهم برای آب استخر هستند. به خاطر داشته باشید که اگر این سه مورد مناسب باشند، به احتمال زیاد فیلتر شنی استخر شما دچار مشکل شده و باید بررسی و تعمیر شود. در هنگام انتخاب فیلتر شنی اندازه استخر خود را در نظر گرفته و متناسب با اندازه آن، فیلتر شنی مناسبی خریداری کنید. برخی از افراد برای اینکه هزینه کمتری را صرف خرید فیلتر شنی کنند، بدون در نظر گرفتن اندازه استخر خود از فیلتر شنی‌های کوچک استفاده می‌کنند؛ که با گذشت مدت کوتاهی، آن فیلترها دچار مشکل شده و هزینه هنگفتی را برای تعمیر شامل می‌شوند.

فیلتر شنی بزرگ، همواره انتخاب درستی است. چرا که هرچه اندازه این فیلتر بزرگتر باشد، زمان بک واش فیلتر نیز بیشتر شده و آب استخر در مدت زمان کمتری تمیز می‌شود. همچنین از دیگر مزیت فیلتر شنی‌های بزرگ این را هم به خاطر داشته باشید که آنها مانع از به وجود آمدن شرایط نامطلوب آب استخر می‌شوند. استخرهایی که از آنها استفاده بیشتری می‌شود، به علت آلودگی بیشتر، به فیلتراسیون بیشتری احتیاج دارند که با استفاده از فیلترشنی‌های بزرگ، به راحتی تمیز می‌شوند.  در انتخاب فیلتر شنی به مساحت و ابعاد استخر، مدت زمان استفاده از استخر و مصالح استفاده شده در ساخت استخر توجه کنید.





پمپ تصفیه استخر

اگر آب شفاف و زلال در بازه زمانی زیادی در محیطی بسته راکد باشد، گندیده و بوی نامطبوعی فضای اطراف را در بر می‌گیرد. آب استخرها نیز راکد بوده و جریان ندارند. برای جلوگیری از گندیدگی آن، شما باید آن را به جریان انداخته و تصفه کنید. برای تصفیه آب استخرها از پمپ‌های تصفیه  استفاده می‌شود که راهکاری بسیار موثر است.

عملکرد پمپ تصفیه آب استخر

آب استخر به وسیله پمپ تصفیه از طریق اسکیمرها و  کفشور به سوی فیلتر تصفیه جاری و تصفیه می شود. فیلتر تصفیه به همراه پمپ آب، آب استخر را از هرگونه آلودگی تمیز می‌کنند؛ ولی به تنهایی کاربرد خاصی ندارند.

قیمت پمپ آب تصفیه استخر

اجزای پمپ آب استخر

پمپ تصفیه استخر از اجزا و قطعات مختلفی ساخته شده است. این قطعات در پمپ‌های تصفیه استخر در جزئیات ظاهری، اندازه خروجی آب و قدرت پمپاژ با یکدیگر تفاوت دارند. پمپ‌های تصفیه استخر از برنز تشکیل شده و مقاومت بسیار بالایی دارند. در حال حاضر نمونه‌های سبک تری از پمپ‌های تصفیه آب از جنس فایبرگلاس و پروپیلن ساخته شده است که دارای مقاومت بالایی در مقابل خوردگی مواد شیمیایی نظیر کلر هستند.

پمپ‌های تصفیه آب استخر از سه قسمت اصلی به نام‌های موتور، سبد صافی یا استرینر و پروانه تشکیل شده است. نحوه عملکرد این قسمت‌ها به این صورت است که موتور وظیفه پمپاژ کردن آب به داخل پمپ را دارد، ذرات با اندازه بزرگ به وسیله سبد صافی از آب جدا شده و توسط پروانه به طرف فیلترهای تصفیه روانه می‌شوند. آب تصفیه شده برای رسیدن به دمای مناسب به دیگ آب گرم منتقل می‌شود. مقدار مناسبی کلر قبل از آنکه آب گرم وارد استخر شود، به آن افزوده شده و سرانجام آب در استخر به جریان در می‌آید.



کلر زن استخر

کلر گازی زرد رنگ با آستانه بویایی  ppm 0.31 به مقدار بسیار کم در آب حل می‌شود. کلر استخر شامل ترکیباتی مانند گاز کلر، سدیم هیپوکلریت، کلسیم هیپوکلریت و یا دی‌کلرو ایزوسیانورات است. این مواد هنگامی که در آب حل می‌شوند، اسید و هیپو کلرو که خاصیت ضدعفونی دارند را تشکیل داده و میکروارگانیسم‌های موجود در آب را از بین می‌برند. به خاطر داشته باشید که گاز کلر برای انسان سمی بوده و باید مقدار و نحوه استفاده از آن را همواره بررسی و در سطح متعادلی در آب استخر نگه دارید.

فروش کلرزن استخر پایا گسترش

کلر زنی در استخر یکی از مهم‌ترین روش های ضدعفونی آب استخر است که می‌تواند عوامل بیماری زا را از بین ببرد. البته این روش، مشکلات خطرناکی راهم به وجود می‌آورد؛ مثلا در استخرهای سرپوشیده به علت نداشتن تهویه مناسب ممکن است سبب به وجود آمدن مشکلات تنفسی به وسیله کلر شود.

فاکتورهای موثری که در ضدعفونی آب استخرها تاثیر مهمی دارند:

1.     با بالا بردن قدرت اسیدی و PH، از شدت ضدعفونی بودن آب کاهیده می‌شود.

2.     هنگامی که در آب، از مواد پایدار کننده استفاده شود، باید از مقدار کلر بیشتری استفاده شود.

 

حد مجاز مقدار کلر استخرها چقدر است؟

حد مجاز استفاده از کلر در استخرها 1 تا 3 ppm اعلام و به طور هفتگی باید به وسیله کیت‌های مخصوص مورد اندازه گیری قرار بگیرد. فاکتورهایی مانند pH، وجود یا عدم وجود پایدارکننده‌ها، خواص آب موجود  و بر مقدار مورد استفاده کلر در آب استخر تاثیر می‌گذارند. از این رو برای محاسبه مقدار مناسب آن، باید نتایج آزمایش آب و مشاوره متخصص را بررسی کنید.